Wat doen wij

Accommodatiebeheer, onderhoud en verhuur

De Sportstichting beheert, onderhoudt en verhuurt binnensport – en buitensportaccommodaties in opdracht van de gemeente Sittard-Geleen. Hiermee faciliteren wij 175 sportverenigingen. Iedere dag doen we onze uiterste best om de accommodaties gebruiksklaar te maken en keurig te onderhouden. Afdeling verhuur zorgt er voor dat sportverenigingen, scholen en particulieren op de meest geschikte momenten sporten.

Binnensportaccommodaties

De Stadssporthal, de Kleesj hal en de Munstergeleen hal in Munstergeleen zijn bekend in de omgeving. Wij beheren daarnaast nog 20 gymzalen en 2 sportzalen met 23 medewerkers.

Buitensportaccommodaties

Buitensport is de afdeling van de Sportstichting die onderhoud en beheer verzorgt van alle buitensportaccommodaties. Ook dit voeren we uit in opdracht van de gemeente Sittard-Geleen.

Zwembad De nieuwe Hateboer

De Sportstichting Sittard-Geleen exploiteert in opdracht van de gemeente Zwembad De Nieuwe Hateboer. Een van de uitgangspunten van de gemeente Sittard-Geleen is dat iedereen in onze stad op zijn eigen niveau kan sporten, spelen of bewegen.
De activiteiten in het zwembad dragen bij aan het realiseren van deze sportieve ambitie.

Verhuur

De afdeling Reserveringen verwerkt de reserveringen van alle sporthallen, sportzalen, gymzalen, sportvelden en het zwembad. We verhuren de accommodaties voor trainingen, sportevenementen en activiteiten.